Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Třetina, Karel (oponent) ; Kmoch, Petr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.
Rotující odtržení v prostoru odstředivého kompresoru.
Guzej, Michal ; Pochylý, František (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kompletním zpracováváním postupu k určování nestabilního proudění (rotující odtržení a pumpáž) v turbocirkulátoru. Tyto nežádoucí jevy vznikají, pokud je stroj provozován při nižším průtoku, než je návrhový. Samotný výpočet se provádí pomocí numerické metody přenosových matic. Hydraulická trať je simulována pomocí několika modelů s vhodně rozmístěnými odpory. Pulzace jsou v těchto buzeny modelech pomocí jednotkového tlakového skoku umístěného před TC. Z frekvenčně amplitudové charakteristiky se pro zvolený rozsah frekvencí a průtoků určí impedanční charakteristiky tratě. Následně se řeší pásmo frekvencí, při kterém se proudění v TC dostane do nestabilního režimu.
Návrh malého proudového motoru do 1kN tahu
Gongol, Jakub ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na téma malých proudových motorů. Práce je rozdělena na rešeršní a výpočtovou část. V rešeršní části se zabývá jak různými konfiguracemi proudových motorů, tak i oblastmi jejich použití. Hlavní část práce je výpočtová, kde bude navržen kompresor, turbína a výstupní tryska v takové konfiguraci, ve které bude motor při návrhovém režimu dávat tah 1kN. Dále bude vypočtena charakteristika motoru v mimonávrhových režimech, která dá představu o tom jak se motor bude chovat za provozu.
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Třetina, Karel (oponent) ; Kmoch, Petr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.
Návrh malého proudového motoru do 1kN tahu
Gongol, Jakub ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na téma malých proudových motorů. Práce je rozdělena na rešeršní a výpočtovou část. V rešeršní části se zabývá jak různými konfiguracemi proudových motorů, tak i oblastmi jejich použití. Hlavní část práce je výpočtová, kde bude navržen kompresor, turbína a výstupní tryska v takové konfiguraci, ve které bude motor při návrhovém režimu dávat tah 1kN. Dále bude vypočtena charakteristika motoru v mimonávrhových režimech, která dá představu o tom jak se motor bude chovat za provozu.
Rotující odtržení v prostoru odstředivého kompresoru.
Guzej, Michal ; Pochylý, František (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kompletním zpracováváním postupu k určování nestabilního proudění (rotující odtržení a pumpáž) v turbocirkulátoru. Tyto nežádoucí jevy vznikají, pokud je stroj provozován při nižším průtoku, než je návrhový. Samotný výpočet se provádí pomocí numerické metody přenosových matic. Hydraulická trať je simulována pomocí několika modelů s vhodně rozmístěnými odpory. Pulzace jsou v těchto buzeny modelech pomocí jednotkového tlakového skoku umístěného před TC. Z frekvenčně amplitudové charakteristiky se pro zvolený rozsah frekvencí a průtoků určí impedanční charakteristiky tratě. Následně se řeší pásmo frekvencí, při kterém se proudění v TC dostane do nestabilního režimu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.